Translate

woensdag 9 november 2011

Piston Terminology

De meeste custom zuigers die wij ontwerpen, laten we maken door JE Pistons USA. Doordat we een directe lijn met Engineering hebben is een succesvol ontwerp vanzelfsprekend.

De mogelijkheid om voor bijna elke 4-takt applicatie een zuiger te leveren is erg belangrijk. Het zijn namelijk niet alleen High-Preformance motoren en professionele raceteams die gebruik maken van custom zuigers.
Custom zuigers worden door ons in de meeste gevallen ontworpen voor historische (race)auto's omdat de standaard componenten niet meer leverbaar zijn of niet de kwaliteit hebben die tegenwoordig wordt gevraagd.

Zo hebben we al zuigers ontworpen en geleverd voor:
- Aston Martin DB7
- Aermacchi
- Alfa Romeo Sud, Twinspark, Twincam, 1900
- Audi TT, Quattro
- Bentley 1923
- BMW most models
- BSA Goldstar
- Citroen
- Ferrari Dino, 365GTB, CanAm812
- Fiat Dino, Abbarth
- Ford 4/6 2000, Zetec
- Harley-Davidson TopGas Dragbike, Evo, Shovelhead
- Hasketh V-twin
- Honda B16/18/20 most models
- Husqvarna
- Hyundai
- Jaguar XJ, XK
- Kawasaki 1000
- Lamborghini Countach
- Lancia Delta HF Int, Flavia, Flaminia, Fulvia
- Laverda
- Lotus TwinCam
- Maserati V8
- Austin Healey 100/4, 100/6, 3000
- MG A/B/C/TD/TF
- Mazda
- Mitsubishi
- Datsun/Nissan
- Opel
- Panhard
- Peugeot
- Porsche 911, 914, 356, 924
- Rolls Royce Silver Cloud II, III, Silver Shadow
- Rover V8
- Talbot
- Toyota 3SGTE, 2JZGTE
- Triumph TR2, TR3, TR4
- VW Golf, Corrado
- Volvo B20, B30, B23, P144

Een goed design hangt van veel factoren af. In bijna alle gevallen gaan we uit van de standaard zuiger en wijzigen het ontwerp zodanig dat de zuiger een geheel vormt met de rest van de motor.